Kvietimas: INFRASTRUKTŪROS IR KITŲ SĄLYGŲ GERINIMAS SIEKIANT KURTI KONKURENCINGUS IR PAKLAUSIUS KKI PRODUKTUS IR (ARBA) PASLAUGAS
1/10/202511 min read
Artimiausiu metu bus paskelbtas kvietimas teikti projekto įgyvendinimo planus pagal 2021-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ (toliau – Pažangos priemonė).
Galimi pareiškėjai: KKI (kultūros ir kūrybinių industrijų) sektoriuje veikiantys verslo subjektai ir nevyriausybinės organizacijos (toliau – NVO). Įmonė priskiriama KKI sektoriui, kai ne mažiau nei 50 proc. gaunamų įmonės pagrindinės veiklos vidutinių pajamų per paskutinius dvejus metus gaunama iš KKI veiklos (-ų). PĮP teikiantys juridiniai asmenys turi būti registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių narių. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas privalo būti Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo ar jo padalinys, arba vienoje iš Europos ekonominės erdvės valstybių įsteigto juridinio asmens ar kitos organizacijos padalinys ar dukterinė bendrovė, įsteigti Lietuvos Respublikoje. NVO turi būti registruota ir atitikti Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje nustatytą NVO sąvoką bei turi būti Juridinių asmenų registre įregistravusi žymą, patvirtinančią, kad ji yra NVO ir, teisės aktų nustatyta tvarka pateikusi finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą.
Galimi partneriai: KKI sektoriuje veikiantys verslo subjektai ir NVO
Kvietimo dydis: 15 893 750 eurų (iš jų iki 7 265 240 Vidurio vakarų lietuvos regionui ir iki 8 628 510 Eur Vilniaus regionui).
Finansavimo dydis: nuo 100 000 iki 500 000 eurų.
Finansavimo intensyvumas: iki 80 proc.
Remiama veikla: KKI subjektų infrastruktūros ir kitų sąlygų gerinimas, siekiant kurti konkurencingus ir paklausius KKI produktus ir (arba) paslaugas, socialinio poveikio visuomenei ir ekonomikai. Projekto įgyvendinimo metu dėl pagerintos infrastruktūros ir (arba) kitų sąlygų turi būti sukurtas naujas arba patobulintas produktas ir (arba) paslauga.
Finansuojamos veiklos:
● vykdomi statybos darbai ir (ar) montuojama įranga, kurios turi būti įregistruotos vadovaujantis Nekilnojamojo turto registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 23 d. nutarimu Nr. 379 „Dėl Nekilnojamojo turto registro nuostatų patvirtinimo“, ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos;
Tinkamos finansuoti išlaidos:
● 1. infrastruktūros išlaidos, kurios neturi viršyti 80 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų:
● 1.1. įrangos, infrastruktūros ir programinės įrangos įsigijimas; kompiuterinės technikos, programinės įrangos, kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto įsigijimo ir finansinės nuomos (lizingo) išlaidos (įskaitant jų transportavimo, projektavimo, sumontavimo, vietos (aikštelės) paruošimo, instaliavimo, paruošimo naudoti, išbandymo, apmokymo naudotis, saugos instruktažo, techninės priežiūros ir susijusias išlaidas), taip pat programinės įrangos kūrimo, informacinių sistemų kūrimo ir (ar) modernizavimo išlaidos (įskaitant informacinių sistemų projektavimo, techninės priežiūros (informacinių sistemų kūrimo ir (arba) diegimo techninė priežiūra – tai ekspertinė informacinių sistemų kūrėjo ar diegėjo veiksmų bei sukurtų produktų ar rezultatų priežiūra ir įvertinimas, kuriuos vykdo pats užsakovas arba tam tikslui samdo paslaugų teikėją, atstovaujantį užsakovo interesams) ir kitas susijusias išlaidas);
● 1.2. statybos darbai bei su tuo susijusios inžinerinių paslaugų išlaidos;
● 2. naujų baldų įsigijimo išlaidos. Šios išlaidos neturi viršyti 10 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų;
● 2.1. patentų, autorinių ir gretutinių teisių, licencijų, prekių ženklų išlaidos;
● 2.2. darbo užmokesčio projekto veiklas vykdantiems darbuotojams išlaidos;
● 2.3. išlaidos, skirtos naujiems ir (ar) patobulintiems gaminiams, paslaugoms, veiklos procesams kurti ir (ar) diegti;
● 2.4. projekto veiklomis sukuriamų ar patobulinamų gaminių, paslaugų, veiklos procesų rinkodaros sprendimų sukūrimo ir įgyvendinimo paslaugų pirkimo išlaidos. Šių išlaidų suma neturi viršyti 30 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų;
● 2.5. projektą vykdančio personalo komandiruočių, kelionių ar stažuočių išlaidos;
● 2.6. projekto vykdymui reikalingų patalpų nuomos išlaidos. Šių išlaidų suma neturi viršyti 50 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų;
● 2.7. tarptautinio partnerio, svečio iš užsienio kelionių ir apgyvendinimo išlaidos;
● 2.8. galimybių studijos, tyrimų, studijų, metodikų rengimo, mokymų organizavimo ir vykdymo paslaugų pirkimo išlaidos;
● 2.9. kitos projekto veikloms įvykdyti būtinos pagrįstinos paslaugų pirkimo išlaidos, išskyrus išlaidas alkoholiui ir tabakui;
Prioritetiniai atrankos kriterijai:
❖ Sukurta socialinė inovacija
➢ projekte yra numatyta sukurti bent vieną socialinę inovaciją – skiriami 25 balai;
➢ projekte nėra numatyta sukurti socialinės inovacijos – balai neskiriami.
*Vertinama, ar pareiškėjas ir (arba) partneris projekte yra numatęs sukurti bent vieną socialinę inovaciją.
Sukurta socialinė inovacija turi atitikti kriterijus, kurie nurodyti Europos socialinių inovacijų kompetencijų centro nacionalinėje socialinių inovacijų vertinimo platformoje (angl. Social Innovation Match (SIM)), kurioje sukurtą socialinę inovaciją pareiškėjas ir (arba) partneris turės užregistruoti.
Kriterijus taikomas viso projekto įgyvendinimo metu.
❖ Įgyvendintos priemonės, kurios kuria lanksčias ir palankias veiklos sąlygas
➢ sudaromos 3 ar daugiau ilgalaikės darbo (sukuriamos / įsteigiamos / įrengiamos naujos darbo vietos sudarant darbo sutartis 3 mėn. ar ilgesniam laikotarpiui) arba paslaugų teikimo (3 mėn. ar ilgesniam laikotarpiui) sutartys, kuriomis užtikrinamos lanksčios ir palankios veiklos sąlygos – skiriama 25 balai;
➢ sudaromos bent 2 ilgalaikės darbo (sukuriamos / įsteigiamos / įrengiamos naujos darbo vietos sudarant darbo sutartis 3 mėn. ar ilgesniam laikotarpiui) arba paslaugų teikimo sutartys, kuriomis užtikrinamos lanksčios ir palankios veiklos sąlygos – skiriama 20 balų;
➢ sudaroma bent 1 ilgalaikė darbo (sukuriamos / įsteigiamos / įrengiamos naujos darbo vietos sudarant darbo sutartis 3 mėn. ar ilgesniam laikotarpiui) arba paslaugų teikimo sutartis, kuria užtikrinamos lanksčios ir palankios veiklos sąlygos – skiriama 15 balų;
➢ nėra sudaroma nei viena ilgalaikė darbo (sukuriamos / įsteigiamos / įrengiamos naujos darbo vietos sudarant darbo sutartis 3 mėn. ar ilgesniam laikotarpiui) arba paslaugų teikimo sutartis, kuria užtikrinamos lanksčios ir palankios veiklos sąlygos – balai neskiriami.
* Priemonės, kuriančios lanksčias ir palankias veiklos sąlygas – ne trumpesnės nei 3 mėn. trukmės arba ilgalaikės (neterminuotos) darbo arba paslaugų teikimo sutartys, kuriomis užtikrinamos lanksčios ir palankios veiklos sąlygos. Darbo sutarties terminas arba paslaugų teikimo trukmė turi būti aiškiai nurodyti darbo arba paslaugų teikimo sutartyje. Tokiu atveju, kai paslaugų teikimo sutartis sudaroma žodžiu, paslaugų teikimo trukmė turi būti nurodyta paslaugų perdavimo-priėmimo akte ir (arba) sąskaitoje faktūroje.
Lanksčios ir palankios veiklos sąlygos – darbuotojui arba paslaugų tiekėjui suteikta galimybė lanksčiai organizuoti savo darbą, t. y. daryti įtaką, kada, kur ir kaip atlikti su darbu arba paslaugų teikimu susijusias užuotis, tokiu būdu derinant šeimos bei darbo įsipareigojimus.
Darbo arba paslaugų teikimo sutartyse, kuriomis užtikrinamos lanksčios ir palankios veiklos sąlygos, turi būti pateikiama veiklos sąlygų lankstumą ir palankumą pagrindžianti informacija (pavyzdžiui: aptarta dirbančio asmens / paslaugų tiekėjo galimybė atlikti darbines veiklas už organizacijos / įmonės ribų, galimybė daryti įtaką sprendžiant dėl darbo dienos trukmės, darbo dienos pradžios ir pabaigos ir t. t.). Tokiu atveju, kai paslaugų teikimo sutartis sudaroma žodžiu, veiklos sąlygų lankstumą ir palankumą pagrindžianti informacija turi būti pateikiama paslaugų perdavimo-priėmimo akte ir (arba) sąskaitoje faktūroje.
Darbo arba paslaugų teikimo sutartys, kuriomis užtikrinamos lanksčios ir palankios veiklos sąlygos, turi būti sudarytos tarp projekto vykdytojo ir asmens, priskiriamo bent vienai iš šių tikslinių grupių:
● jaunimas (iki 29 metų);
● kūrėjai (kūrybinių profesijų darbuotojai arba fiziniai asmenys, vykdantys ekonominę veiklą pagal KKI priskirtinų EVRK2.0/2.1 red. arba kūrybinių profesijų sąrašą, kuris pateikiamas Aprašo 9 priede „Kūrybinių profesijų sąrašas“);
● 65 m. ir vyresnio amžiaus asmenys, asmenys su negalia ar kiti socialiai pažeidžiami ar socialinę atskirtį patiriantys asmenys.
Informacija apie darbuotoją arba paslaugų tiekėją bei jų atsakomybes ir (arba) funkcijas turi būti pateikta darbo arba paslaugų sutartyse. Tokiu atveju, kai paslaugų teikimo sutartis sudaroma žodžiu, ši informacija turi būti pateikiama paslaugų perdavimo-priėmimo akte ir (arba) sąskaitoje faktūroje.
Darbo arba paslaugų teikimo sutartys turi būti susijusios su projekto veiklomis ir turi būti KKI srityje (pagal Aprašo 2 priede nurodytus EVRK 2.0/2.1 red. kodus ir (arba) kūrybinių profesijų sąrašą, pateiktą Aprašo 9 priede „Kūrybinių profesijų sąrašas“).
❖ Projekto įgyvendinimo metu sukurto naujo arba patobulinto kultūros ir kūrybinio turinio ir (ar) formos produkto ir (ar) paslaugos naujumo lygis
➢ sukurtas naujas produktas ir (ar) paslauga bus naujas (-a) tarptautiniu lygmeniu – skiriama 20 balų;
➢ patobulintas produktas ir (ar) paslauga bus naujas (-a) tarptautiniu lygmeniu – skiriama 15 balų;
➢ sukurtas naujas produktas ir (ar) paslauga bus naujas (-a) Lietuvos rinkos lygmeniu – skiriama 15 balų;
➢ patobulintas produktas ir (ar) paslauga bus naujas (-a) Lietuvos rinkos lygmeniu – skiriama 10 balų;
➢ sukurtas naujas arba patobulintas produktas ir (ar) paslauga įmonės lygiu – balai neskiriami.
* Vertinama projekto įgyvendinimo metu sukurto arba patobulinto pareiškėjo ir (arba) partnerio kultūros ir kūrybinio turinio ir (ar) formos produkto ir (ar) paslaugos naujumo lygis.
Naujumas yra vertinamas atsižvelgiant į projekto įgyvendinimo metu sukurto naujo arba patobulinto kultūros ir kūrybinio turinio ir (ar) formos produkto ir (ar) paslaugos naujumo lygį. Naujumas klasifikuojamas į dvi grupes (reikšmingumo didėjimo tvarka): produktas ir (ar) paslauga naujas (-a) Lietuvos rinkos lygmeniu, produktas ir (ar) paslauga naujas (-a) tarptautiniu lygmeniu, kaip nurodyta Oslo vadove 2018: „Duomenų apie inovacijas rinkimo, teikimo ir naudojimo gairės, ketvirtasis leidimas. Mokslinės, technologinės ir inovacinės veiklos vertinimas“ (angl. „Oslo manual 2018. Guidelines for Collecting Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition“, OECD, „Eurostat“, 2018).
Vertinant projekto įgyvendinimo metu sukurto naujo arba patobulinto kultūros ir kūrybinio turinio ir (ar) formos produkto ir (ar) paslaugos naujumo lygmenį, vienas produktas ir (ar) paslauga priskiriama tik vienai naujumo grupei (t. y. jei produktas ir (ar) paslauga yra nauja tarptautiniu lygmeniu, neskiriama papildomų balų už naujumą rinkos lygmeniu).
Jeigu projekto įgyvendinimo metu bus sukurta arba patobulinta daugiau nei vienas produktas ir (ar) paslauga, vertinamas kiekvieno produkto ir (ar) paslaugos naujumo lygmuo, o balai skiriami už didžiausio naujumo lygmens produktą ar paslaugą.
❖ Pareiškėjo papildomo prisidėjimo privačiomis lėšomis dalis projekte
➢ pareiškėjo papildomo prisidėjimo privačiomis lėšomis prie tinkamų finansuoti projekto išlaidų dalis virš 30 proc. – skiriama 15 balų;
➢ pareiškėjo papildomo prisidėjimo privačiomis lėšomis prie tinkamų finansuoti projekto išlaidų dalis nuo 20 iki 30 proc. – skiriama 10 balų;
➢ pareiškėjo papildomo prisidėjimo privačiomis lėšomis prie tinkamų finansuoti projekto išlaidų dalis nuo 15 iki 20 proc. – skiriami 5 balai.
*Vertinama pareiškėjo papildomo prisidėjimo privačiomis lėšomis prie tinkamų finansuoti projekto išlaidų dalis (proc.).
Aukštesnis įvertinimas suteikiamas pareiškėjams, prisidedantiems prie projekto tinkamų finansuoti išlaidų didesniu nuosavu indėliu, nei prašoma pagal finansavimo sąlygas. Vertinamas projektui prašomos finansavimo sumos ir pareiškėjo papildomo prisidėjimo prie tinkamų finansuoti išlaidų didesniu nei privalomas nuosavu indėliu santykis, kuris apskaičiuojamas pagal formulę:
P – pareiškėjo privačių lėšų dalis prie projekto tinkamų finansuoti išlaidų, viršijanti projektui nustatytą privalomą nuosavą indėlį, apskaičiuojama pagal formulę P = Pviso – Ppriv, kur Pviso – visa pareiškėjo nuosavo indėlio suma projekte, o Ppriv – projektui nustatyta privalomo nuosavo indėlio suma;
F – PĮP nurodyta prašomo finansavimo suma.
❖ Pareiškėjo darbo našumo santykis su Lietuvos vidutiniu darbo našumu
➢ pirmieji 30 proc. prioritetinėje eilėje, turintys didžiausią DN reikšmę, gauna 15 balų;
➢ antrieji 30 proc. prioritetinėje eilėje, turintys mažesnę DN reikšmę, gauna 10 balų;
➢ likę 40 proc. prioritetinėje eilėje, turintys mažiausią DN reikšmę, gauna 5 balus;
➢ projektai, kurių pareiškėjai turės mažesnį darbo našumą lyginant su Lietuvos vidutiniu darbo našumu ar jam lygų, į prioritetinę eilę dėl papildomų balų už šį prioritetinį atrankos kriterijų neįtraukiami ir jiems papildomi balai nesuteikiami.
*Vertinamas pareiškėjo paskutiniųjų dvejų finansinių metų iki PĮP pateikimo dienos vidutinio darbo našumo ir išlaidų Mokslinimas tyrimams, eksperimentinei plėtrai ir inovacijoms (toliau - MTEPI) sumos santykis su Lietuvos vidutiniu darbo našumu.
Procentinis pareiškėjo darbo našumo santykis su Lietuvos vidutiniu darbo našumu (DN) apskaičiuojamas pagal formulę:
DN (proc.) = 100, kur:
B – Lietuvos vidutinis darbo našumas (DNLT) (pagal naujausią Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atliktą Lietuvos darbo našumo raidos vertinimą);
P – pareiškėjo darbo našumo vidurkis per paskutiniuosius dvejus finansinius metus iki PĮP pateikimo dienos, kuris apskaičiuojamas pagal formulę:
P = (N1+N2)/2, kur:
N1 – pareiškėjo darbo našumas n metais;
N2 – pareiškėjo darbo našumas n+1 metais.
N – faktinis pareiškėjo darbo našumas, kuris kiekvieniems atskiriems finansiniams metams apskaičiuojamas pagal formulę:
N =(I+A+V)/E, kur
I – Išlaidos personalui (Eur);
A – Nusidėvėjimo ir amortizacijos išlaidos (Eur);
V – Tipinės veiklos (KKI) pelnas (Eur) (tipinė veikla – ūkinės operacijos, susijusios su veikla, iš kurios įmonė paskutinius dvejus finansinius metus iki PĮP pateikimo dienos gauna daugiausia pajamų ir kurią įmonė laiko pagrindine) + pareiškėjo išlaidos MTEPI;
E – Visų su KKI veiklomis dirbančių darbuotojų dirbtų valandų skaičius per metus (val.).
Darbo našumas apvalinamas pagal aritmetines taisykles, nurodant du skaičius po kablelio.
Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kurių pareiškėjai turės didesnį darbo našumą lyginant su Lietuvos vidutiniu darbo našumu.
Pagal kriterijų faktinis pareiškėjo darbo našumas bus vertinamas jį lyginant su Lietuvos vidutiniu darbo našumu, kuris pagal Ekonomikos ir inovacijų ministerijos 2022 m. atliktą Lietuvos darbo našumo raidos vertinimą 2021 m. buvo 10,9 eur / val. Tačiau tuo atveju, jeigu iki PĮP pateikimo dienos būtų atliktas naujas Lietuvos darbo našumo vidurkio vertinimas, atliekant pareiškėjų darbo našumo santykio su Lietuvos vidutiniu darbo našumu vertinimą pagal šį kriterijų būtų vadovaujamasi naujausiuose viešai paskelbtuose vertinimuose nurodytu Lietuvos vidutinio darbo našumo rodikliu.
Specialieji atrankų kriterijai:
Pareiškėjo ir, jeigu taikoma, partnerio veikimas KKI sektoriuje
Kai projektas įgyvendinamas be partnerio (-ių).
Vertinama, ar pareiškėjas PĮP pateikimo dieną yra įmonė, veikianti KKI sektoriuje ne trumpiau kaip dvejus metus.
Kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais).
Vertinama, ar pareiškėjas PĮP pateikimo dieną yra įmonė, veikianti KKI sektoriuje ne trumpiau kaip dvejus metus.
Vertinama, ar partneris PĮP pateikimo dieną yra įmonė, veikianti KKI sektoriuje ne trumpiau kaip vienerius metus.
Pareiškėjo ir, jeigu taikoma, partnerio pajamos, generuojamos iš KKI veiklos
Kai projektas įgyvendinamas be partnerio (-ių).
Vertinama, ar pareiškėjo iš KKI veiklos generuojamos vidutinės metinės pajamos per dvejus paskutinius finansinius metus iki PĮP pateikimo dienos yra ne mažesnės kaip 200 000 (du šimtai tūkstančių) Eur (vertinama, ar pareiškėjas yra įmonė, kuri turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas KKI veiklas).
Pareiškėjo iš KKI veiklos generuojamos vidutinės metinės pajamos apskaičiuojamos pagal formulę:
Pvid = (Ppr(n)+ Ppr(n-1)) / 2, kur
Pvid – vidutinės metinės pajamos;
Ppr(n) – paskutiniųjų (n) finansinių metų iki PĮP pateikimo dienos pajamos;
Ppr(n-1) – n-1 finansinių metų iki PĮP pateikimo dienos pajamos.
Kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais).
Vertinama, ar pareiškėjo iš KKI veiklos generuojamos vidutinės metinės pajamos per dvejus paskutinius finansinius metus iki PĮP pateikimo dienos yra ne mažesnės kaip 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) Eur. Vidutinės metinės pajamos apskaičiuojamos pagal aukščiau pateiktą formulę.
Vertinama, ar partnerio iš KKI veiklos generuojamos metinės pajamos per paskutinius vienerius finansinius metus iki PĮP pateikimo dienos yra ne mažesnės kaip 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) Eur.
Pareiškėjo ir partnerio (-ių) iš KKI veiklos generuojamų vidutinių metinių pajamų suma iki PĮP pateikimo dienos turi būti ne mažesnė kaip 200 000 (du šimtai tūkstančių) Eur.
Pareiškėjo ir partnerio (-ų) iš KKI veiklos generuojamos vidutinės metinės pajamos apskaičiuojamos pagal formulę:
Pvid = (Ppr(n)+ Ppr(n-1)) / 2 + Pp(n), kur
Pvid – vidutinės pareiškėjo ir partnerio metinės pajamos;
Ppr(n) – pareiškėjo paskutiniųjų (n) finansinių metų iki PĮP pateikimo dienos pajamos;
Ppr(n-1) – pareiškėjo n-1 finansinių metų iki PĮP pateikimo dienos pajamos;
Pp(n) – partnerio paskutiniųjų (n) finansinių metų iki PĮP pateikimo dienos pajamos. Jei partnerių yra daugiau nei vienas, pridedamos kiekvieno jų paskutiniųjų (n) finansinių metų iki PĮP pateikimo dienos iš KKI veiklos generuojamos metinės pajamos.
● Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė iki 2027 m. gruodžio 31 d.
Jeigu turite klausimų ar norite konsultacijos, maloniai prašome kreiptis nurodytais kontaktais: info@eufunds.lt arba tel. +370 672 97325.
Tikimės malonaus bendradarbiavimo.
MB EU FUNDS
Įm.k. 306385591
Dagiliškių g. 21B-2 Vilnius