Miesto ir priemiestinio transporto priemonių parko atnaujinimas
3/4/20245 min read
Šiuo metu Lietuva pirmauja Europoje pagal asmeninių automobilių turėjimą, tad šį rodiklį stengiamasi pakeisti gerinant viešojo transporto infrastruktūrą, derinant tvarkaraščius ir įsigyjant tvaresnes transporto priemones. Atsižvelgiant į tai, planuojama paskirstyti 68,3 mln. Eur miestų ir priemiesčių viešojo transporto parkų atnaujinimui; 10,2 mln. Eur – taršių sunkiojo transporto priemonių pakeitimo į naudojančias alternatyviuosius degalus skatinimui; 3,4 mln. Eur – ekologiškų transporto priemonių perdarymo ir gamybos skatinimui.pakartotinai paskelbtas.
Kvietimui "miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, skatinant naudoti visai netaršias transporto priemones"
Galimi pareiškėjai: Galimi pareiškėjai – juridiniai asmenys, su kuriais sudarytos viešųjų paslaugų teikimo sutartys vykdyti keleivių vežimo veiklą savivaldybių, kurios 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos lėšomis nerengė ir neįgyvendino darnaus judumo mieste planų: Akmenės, Alytaus, Anykščių, Biržų, Ignalinos, Joniškio, Jurbarko, Kaišiadorių, Kauno, Kelmės, Klaipėdos, Kretingos, Kupiškio, Lazdijų, Molėtų, Pakruojo, Panevėžio, Pasvalio, Plungės, Prienų, Radviliškio, Raseinių, Rokiškio, Skuodo, Šakių, Šalčininkų, Šiaulių, Šilalės, Šilutės, Širvintų, Švenčionių, Trakų, Ukmergės, Varėnos, Vilkaviškio, Vilniaus ir Zarasų rajonų bei Elektrėnų, Kalvarijos, Kazlų Rūdos, Pagėgių ir Rietavo, teritorijose.
Finansuojama veikla – miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, skatinant naudoti visai netaršias transporto priemones, t. y. M2 arba M3 kategorijos elektra varomų (be vidaus degimo variklio, kurioje energija mechaniniam judesiui atlikti tiekiama tik iš elektros energijos kaupimo sistemos, kuri įkraunama iš išorės) ir vandeniliu pildomų (varomų kuro elementu, kuriame iš vandenilio gauta cheminė energija paverčiama elektros energija, skirta transporto priemonei varyti) viešojo transporto priemonių (toliau – visai netaršios transporto priemonės) įsigijimas bei kartu su jomis įsigyjama elektros energijai į transporto priemones tiekti skirta infrastruktūra: įkrovimo stotelės, pantografai, induktyvieji įrenginiai ir vandenilio pildymo punktai (toliau – transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūra).
Kvietimo dydis: 68 284 930.76 Eur
Didžiausia finansuotina suma: Vieno pareiškėjo vienam investiciniam projektui dotacijos dydis negali viršyti 10000000 Eur. Vienai įsigyjamai visai netaršiai viešojo transporto priemonei pagal Aprašą finansuojama suma negali viršyti: elektra varomai – 200000 Eur. vandeniliu pildomai – 300000 Eur.
Reikalavimai transporto priemonėms ir pildymo infrastruktūrai:
1.1. turi būti sertifikuota pagal 2018 m. gegužės 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2018/858 dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų bei tokioms transporto priemonėms skirtų sistemų, komponentų ir atskirų techninių mazgų patvirtinimo ir rinkos priežiūros, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 715/2007 ir (EB) Nr. 595/2009 bei panaikinama Direktyva 2007/46/EB, reikalavimus ir turėti patvirtinimo institucijos išduotą galiojantį transporto priemonės ES tipo atitikties liudijimą;
1.2. turi būti I, II ir A klasių, kaip tai apibrėžta Jungtinių Tautų Europos ekonomikos komisijos (JT EEK) taisyklėje Nr. 107 „Vienodos nuostatos dėl M2 arba M3 kategorijos transporto priemonių patvirtinimo, atsižvelgiant į jų bendrąją konstrukciją“ (toliau – JT EEK taisyklė Nr. 107);
1.3. turi būti žemagrindė, kurioje ne mažiau kaip 35 procentai ploto skirta keleiviams stovėti (sujungtosiose transporto priemonėse – priekinėje dalyje); šis plotas turi būti tarp ašių, be laiptų ir iš jo galima prieiti bent prie vienų tarnybinių durų; transporto priemonės kėbulo kodas registracijos liudijime CE – žemagrindė vienaukštė transporto priemonė;
1.4. turi būti įrengta ne mažiau kaip 13 sėdimųjų vietų, neįskaitant vairuotojo vietos, papildomai gali būti įrengta iki trijų atlenkiamų (pagalbinių) sėdynių, kurias gali būti privalu užleisti neįgaliajam asmeniui vežimėlyje arba vaikiškam vežimėliui; įrengta mažiausiai viena vieta neįgaliųjų vežimėlio naudotojui arba vaikiškam vežimėliui; numatytas pagal JT EEK taisyklės Nr. 107 reikalavimus sertifikuotas neįgaliojo vėžimėlio tvirtinimas priklausomai nuo autobuso klasės; privalo būti įrengtas ir vaikiško vėžimėlio tvirtinimas; bendras įrengtų sėdimųjų ir stovimųjų vietų skaičius turi būti ne mažesnis kaip 20;
1.5. neįgaliųjų vežimėlių naudotojų ir vaikiškų vežimėlių įvažiavimas / išvažiavimas turi būti numatytas per šonines (ne galines) transporto priemonės duris;
1.6. transporto priemonė ar jos dalis, kurioje neįgaliųjų vežimėlių naudotojai įlaipinami / išlaipinami, turi būti žemagrindė (nužeminta grindų zona be papildomų laiptelių);
1.7. turi turėti įrengtas pirmenybines sėdimąsias vietas (specialiąsias sėdynes – padidintas, atitinkamai paženklintas) ir kitą privalomą įrangą, atitinkančią JT EEK taisyklės Nr. 107 reikalavimus, riboto judumo keleiviams; šios sėdimos vietos privalo būti pasiekiamos iš nužemintos grindų zonos be papildomų laiptelių; atlenkiamos sėdynės nėra laikomos pirmenybinėmis sėdynėmis;
1.8. turi būti įrengta vaizdo stebėjimo sistema, skirta keleivių ir vairuotojų saugumui užtikrinti, leidžianti stebėti visą transporto priemonės saloną;
1.9. turi būti aprūpinta išoriniu keleivių įlipimo / išlipimo durų apšvietimu, transporto priemonei sustojus ir atidarius duris;
1,10. turi atitikti kitus transporto priemonių pritaikymo individualių poreikių turintiems asmenims reikalavimus, numatytus Viešojo transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims reikalavimų apraše;
1.11. transporto priemonė turi būti aprūpinta antialkoholiniu variklio užraktu (alkoholio matuokliu, sujungtu su variklio paleidimo mechanizmu ir galinčiu užblokuoti variklio paleidimą, jeigu į jį įpučiamame / iškvepiamame ore alkoholio koncentracija viršija numatytąją);
1.12. kelių transporto priemonė turi atitikti Keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. 3-223 „Dėl Keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu taisyklių patvirtinimo“, V skyriuje nustatytus reikalavimus;
1.13. visai netaršių transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūrai, įrengiamai transporto priemonių parkų teritorijose ir (ar) viešojo transporto priemonių maršrutuose, taikomi reikalavimai:
1,13.1. visai netaršių transporto priemonių įkrovimo / papildymo infrastruktūra gali būti viešai prieinama priklausomai nuo šios infrastruktūros technologinių standartų ir įrengimo vietos; tuo atveju, jei visai netaršių transporto priemonių įkrovimo / papildymo infrastruktūra yra viešai prieinama, įkrovimo stotelėje su prieiga (-omis) / degalų pildymo stotelėje turi būti aiškiai pateikiama informacija apie ad hoc kainą, kad galutiniams naudotojams ši informacija būtų žinoma prieš pradedant įkrovimo / papildymo seansą; ši informacija turi apimti visas kainos dedamąsias, kurias operatorius taiko įkrovimo / papildymo seanso kainai apskaičiuoti, pvz., seanso kainą, minutės kainą arba kWh kainą; už naudojimąsi infrastruktūra mokama rinkos kaina;
1.13.2. lauke esantys vandenilio pildymo punktai, kuriuose tiekiamas dujinis vandenilis, naudojamas kaip motorinių transporto priemonių degalai, turi atitikti bent standarte EN 17127:2020 „Vandenilio degalų pildymo punktai lauke, kuriuose tiekiamas dujinis vandenilis ir naudojami pildymo protokolai“ aprašytus sąveikumo reikalavimus; vandenilio, tiekiamo motorinėms transporto priemonėms skirtuose vandenilio pildymo punktuose, kokybės charakteristikos turi atitikti standarte EN 17124:2022 „Vandenilio kuras. Produkto specifikacija ir kokybės užtikrinimas, taikomi vandenilio kuro pildymo punktams, kuriuose tiekiamas vandenilis. Transporto priemonėms skirti kuro elementai su protonų mainų membrana (PMM)“ aprašytus reikalavimus; vandenilio kokybės užtikrinimo metodai taip pat aprašyti standarte EN 17124:2022; degalų tiekimo algoritmas turi atitikti standarto EN 17127:2020 reikalavimus; užbaigus jungčių sertifikavimo procesą pagal standartą EN ISO 17268:2020 „Sausumos transporto priemonių pildymo dujiniu vandeniliu prijungiamieji įtaisai“, motorinių transporto priemonių dujinio vandenilio pildymo jungtys turi atitikti bent šį standartą;
1.13.3. elektra varomų autobusų įprastos ir didelės galios įkrovimo prieigos:
1.13.3.1. sąveikumo tikslais elektra varomiems autobusams skirtose kintamosios srovės įprastos ar didelės galios įkrovimo prieigose bent viena iš jungčių turi būti 2 tipo („Type 2“);
1.13.3.2. sąveikumo tikslais elektra varomiems autobusams skirtose nuolatinės srovės įprastos ar didelės galios įkrovimo prieigose bent viena iš jungčių turi būti kombinuotos kintamosios srovės ir nuolatinės srovės sistemos „Combo 2“ tipo;
1.13.3.3. elektra varomų autobusų kontaktinės sąsajos automatiniame įtaise, veikiančiame 4 įkrovimo režimu, turi būti įrengtos bent mechaninės ir elektrinės sąsajos dėl: infrastruktūroje sumontuoto automatinio prijungimo įtaiso (pantografo), ant transporto priemonės stogo sumontuoto automatinio prijungimo įtaiso, po transporto priemone sumontuoto automatinio prijungimo įtaiso, infrastruktūroje sumontuoto, prie transporto priemonės šono arba ant stogo prijungiamo automatinio prijungimo įtaiso.
Daugiau informacijos apie kvietimą rasite čia
Norite pasikonsultuoti susisiekite el.paštu info@eufunds.lt
MB EU FUNDS
Įm.k. 306385591
Dagiliškių g. 21B-2 Vilnius